Podczas odbioru podpisywany jest protokół zdawczo- odbiorczy > zobacz 2016 , 2012-2013
- odbiory przeprowadzane są przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego po wykonaniu instalacji w obecności właściciela nieruchomości
- Inspektor posiada odpowiednie uprawnienia budowlane.
- w protokole stwierdza się czy jakość wykonanych robót jest odpowiednia
- do protokołu dołączone są załączniki > zobacz 1, 2,
I. Odbiorowi podlegają:
- montaż instalacji solarnej na każdym budynku mieszkalnym,
- montaż instalacji solarnej na terenie Szpitala w Suchej Beskidzkiej
- montaż każdej tablicy Informacyjnej
Wykonawca może zgłosić do odbioru jedynie części Inwestycji, które zostały całkowicie ukończone, a w przypadku instalacji solarnych także odpowietrzone, wyregulowane i przygotowane do eksploatacji.
W ramach odbioru sprawdzana będzie zgodność części robót w zakresie Inwestycji z postanowieniami umowy, SIWZ, oferty oraz zasadami sztuki budowlanej.
II. Zasady odbioru :
- w dniu zakończenia robót wykonawca zgłosi Inspektorowi Nadzoru gotowość robót do odbioru;
- Inspektor Nadzoru wyznaczy termin odbioru nie dłuższy niż 14 dni od dnia zgłoszenia gotowości robót do odbioru, z zastrzeżeniem, że odbiory odbywają się jedynie w dni robocze;
- w przypadku odbioru bez stwierdzenia wad robót, za termin wykonania przedmiotu odbioru będzie przyjęta data zgłoszenia zamawiającemu gotowości robot do odbioru;
- w przypadku wad robót zamawiający będzie uprawniony do podjęcia działań określonych korygujących
- w przypadku wyznaczenia wykonawcy terminu do usunięcia wad, bądź do ponownego wykonania przedmiotu odbioru w zakresie danej części robót, zamawiający wyznaczy termin odbioru w sposób analogiczny jak w pkt b) niniejszych zasad
- za dzień wykonania będzie przyjęta data zgłoszenia zamawiającemu gotowości robót do odbioru po usunięciu usterek lub po ponownym wykonaniu przedmiotu zamówienia w zakresie danej części robót.
Z czynności odbioru będzie spisany protokół zawierający wszelkie ustalenia dokonane w toku odbioru, a w przypadku stwierdzenia istnienia wad terminy wyznaczone na usunięcie stwierdzonych przy odbiorze wad w obecności przedstawiciela osoby posiadającej tytuł prawny do nieruchomości.
II. Ujawnienie wad podczas odbioru
W przypadku ujawnienia istnienia wad robót w zakresie Inwestycji objętych odbiorem Zamawiający jest uprawniony:
- odmówić odbioru do czasu usunięcia wad, jeżeli wady nadają się do usunięcia, i wyznaczyć w tym celu Wykonawcy odpowiedni termin;
- jeżeli stwierdzone wady nie nadają się do usunięcia, to:
- jeżeli nie uniemożliwiają one użytkowania przedmiotu odbioru zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiający może dokonać odbioru i obniżyć odpowiednio wynagrodzenie
Jeżeli wady uniemożliwiają użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiający może odstąpić od Umowy w części dotyczącej przedmiotu odbioru lub zobowiązać Wykonawcę do ponownego wykonania przedmiotu odbioru w ramach wynagrodzenia.
W przypadku nieusunięcia stwierdzonych wad przez Wykonawcę lub w przypadku niewykonania przedmiotu odbioru pomimo obowiązku jego ponownego wykonania, Zamawiający może powierzyć osobie trzeciej usunięcie wad lub ponowne wykonanie przedmiotu odbioru na koszt i ryzyko Wykonawcy.
W takiej sytuacji zamawiający będzie uprawniony do pokrycia kosztu usunięcia wad z lub kosztu ponownego wykonania przedmiotu odbioru z zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
III. Przekazanie dokumentów podczas odbioru
Podczas odbioru części robót w zakresie Inwestycji Wykonawca zobowiązany jest przekazać właścicielowi nieruchomości za pokwitowaniem segregator obejmujący komplet informacji dotyczących instalacji solarnej , zawierający:
- Informacje o Podmiotach finansujących i realizujących projekt
- spis przekazanych dokumentów
- skrócony opis zamontowanej instalacji
- skróconą instrukcje obsługi
- instrukcje poszczególnych urządzeń
- lokalizacje inwestycji (adres, lokalizacja GPS)
- informacje o składzie i numerze brygady wykonującej prace w obrębie nieruchomości
- informacje o optymalnym przepływie płynu solarnego, zapewniającym uzyskanie największego efektu ekologicznego i ekonomicznego.
- informacje o okresach gwarancyjnych na poszczególne urządzenia i roboty oraz terminach bezpłatnych przeglądów gwarancyjnych
- informacje o sposobie zgłaszania usterek w ramach gwarancji
- numery telefonów i adresy e-mail, pod które należy zgłaszać usterki oraz uzyskać konsultacje
IV. Odbiór końcowy
Po wykonaniu ostatnich robót w zakresie Inwestycji Strony przystąpią do odbioru końcowego Inwestycji.
VI. Wzory dokumentów stosowanych podczas odbioru przedstawiono poniżej
Do dokumentów tych należą:
- wzór protokołu zdawczo odbiorczego
- załącznik do protokołu zdawczo odbiorczego
- potwierdzenie wizyty inspektora (min. 2 krotne w obrębie każdego budynku potwierdzone podpisem właściciela nieruchomości
Prosimy o zapoznanie się z treścią dokumentów które będą wypełniane
i podpisywane w obecności Właściciela nieruchomości .
Właściciel może wnieść umotywowane uwagi do protokołu
Uwaga !!! Treść dokumentów może ulegać nieznacznym modyfikacją z uwagi na charakter inwestycji