Projekt przygotowany, koordynowany, realizowany przez
Wydział Środowiska
przy istotnym wsparciu pozostałych Wydziałów Starostwa Powiatowego przede wszystkim Wydziału Inwestycji , Biura Prawnego i Wydziału Finansowego.
Pomysłodawcą projektu jest
Naczelnik Wydziału Środowiska – Paweł Dyrcz
który przez cały czas koordynuje prace związane z projektem
Informacja na temat przebiegu realizacji projektu :
22.11.2007 r. Projekt dofinansowania dla osób fizycznych zakładał możliwość złożenia przez Starostwo wniosku o dofinansowanie w imieniu mieszkańców Powiatu do Marszałka Województwa w ramach Małopolskiego Programu Operacyjnego. Do chwili obecnej Marszałek nie ogłosił terminu naboru, dlatego ciągle przyjmowano ankiety. Podjęto także decyzję złożenia wniosków do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz EkoFunduszu.
29.11.2007 r. Zlecono wykonanie analizy techniczno – ekonomicznej i wniosków o dofinansowanie do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz EkoFunduszu.
30.11.2007 r. Zakończenie przyjmowania ankiet
20.12.2007 r. Z uwagi na największe zainteresowanie i możliwość pozyskania środków finansowych występować będziemy jedynie o dofinansowanie kolektorów słonecznych do przygotowania cieplej wody użytkowej.
28.12.2007 r. przygotowano projekt statutu Stowarzyszenia „Dla Natury 2000”, którego powstania będzie konieczne dla otrzymania dotacji.
2.01.2008 r. odbyło się walne zebranie członków Stowarzyszenia „Dla Natury 2000”, wybrano zarząd, komisję rewizyjną, przyjęto statut.
3.01.2008 r. – odbyło się zebranie zarządu stowarzyszenia na którym wybrano Prezesa ( Paweł Dyrcz), Wiceprezesa (Marek Mrugacz), Skarbnika (Krzysztof Kołacz), przyjęto w poczet członków wspierających Powiat Suski. Odbyło się zebranie Komisji Rewizyjnej na którym wybrano Przewodniczącego (Andrzej Pająk), oraz członków Józef Bałos, Krystyna Kozina.
3.01.2008 r. złożono wniosek do Krajowego Rejestru Sądowego w Krakowie o zarejestrowanie Stowarzyszenia „Dla Natury 2000”.
11.01.2008 r. Weryfikacja wniosków i analizy techniczno – ekonomicznej do NFOŚiGW i Ekofunduszu
15.01.2008 r. Uzyskano opinie WIOŚ na temat planowanej inwestycji
21.01.2008 r. Wystąpiono do Ministra Środowiska o poparcie projektu
21.01.2008 r. Uzyskano opinie Burmistrzów i Wójtów z terenu powiatu na temat planowanej inwestycji
22.01.2008 r. Przesłano wnioski do NFOŚiGW i Ekofunduszu (kwota wniosku 27 mln zł, łączna moc instalacji 7,8 MWt, efekt ekologiczny – redukcja 3300 t substancji zanieczyszczających (pyły, SO2, CO2, CO, BAP, sadza)
10.03.2008 r. Ekofundusz odmówił dofinansowania do kolektorów na budynkach prywatnych, w dalszym ciągu oczekujemy na odpowiedż z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska (50 % kosztów inwestycji), poszukujemy także innych źródeł finansowania przedsięwięcia
26.03.2008 r. – wystąpiono do Przewodniczącego Rady Ekofunduszu o ponowne rozpatrzenie wniosku
28.04.2008 r.- w dalszym ciągu oczekujemy na odpowiedź z NFOŚ w Warszawie w sprawie złozonego wniosku o dofinansowanie
09.07.2008 r.- Orientacyjny termin rozpatrzenia wniosków przez NFOŚ w Warszawie 30.07.2008 r.
25.08.2008 r. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska poinformował, że projekt jest przewidziany do dofinansowania w formie dotacji, ostateczna decyzja będzie podjęta po zakończeniu negocjacji
25.08.2008 r. rozpoczynamy proces negocjacji z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska w Warszawie, który będzie zakończony podpisaniem umowy (przewidziany termin podpisania umowy 30.09.2008 r.)
26.08.2008 r. po zakończeniu negocjacji i podpisaniu umowy z NFOŚ będziemy się z Państwem kontaktować
6.10.2008 r. oczekujemy na wyznaczenie terminu spotkania negocjacyjnego w siedzibie NFOŚiGW w Warszawie
12.01.2009 – Starosta Suski wystąpił do Posłów na Sejm RP – Pana Janusza Chwieruta i Pana Tadeusza Arkita o pomoc w uzyskaniu dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na kolektory na budynkach prywatnych
14.01.2009 – w dalszym ciągu oczekujemy na wyznaczenie terminu negocjacji
05.03.2009 – odpowiedź Prezesa NFOŚiGW w Warszawie na interpelację Posłów w sprawie kolektorów słonecznych. Zobacz pismo >>
23.03.2009 – w dniu 19.03.2009 r. w siedzibie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska w Warszawie odbyły się negocjacje. Powiat suski reprezentował Starosta Suski Andrzej Pająk oraz Naczelnik Wydziału Środowiska Paweł Dyrcz. Przeprowadzone negocjacje umożliwią sformułowanie wniosku przez NFOŚ do Zarządu Funduszu i Rady Nadzorczej Funduszu z uwagi na wartość projektu.
31.03.2009 – wystąpiono do Biura Krajowej Informacji Podatkowej z zapytaniem czy uczestnictwo w programie będzie wiązać się z powstaniem zobowiązań podatkowych
20.04.2009 r. - aby zwiększyć wysokość dofinansowania przedsięwzięcia złożono zarys projektu do Polsko – Szwajcarskiego Funduszu Współpracy
06.05.2009 r. - otrzymano projekt umowy dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska do uzgodnienia
12.05.2009 – wniesiono uwagi, poproszono o wyjaśnienia dotyczące projektu umowy dotacji z NFOŚiGW
03.06.2009 – ostatecznie zaakceptowano projekt umowy dotacji z NFOŚiGW
08.06.2009 – uzgadniamy z Wydziałem Architektury Starostwa i Powiatowym Inspektoratem Nadzoru Budowlanego czy na montaż kolektorów słonecznych wymagane jest zgłoszenie (pozwolenie)
09.06.2009 – Władza Wdrażająca Polsko Szwajcarski Program Współpracy poinformowała, że zarys projektu złożony 20.04.2009 r. został pozytywnie oceniony pod względem formalnym. W ciągu 30 dni zarys projektu zostanie oceniony pod względem merytorycznym. Do konkursu o przyznanie dotacji złożono 75 wniosków.
29.06.2009 r. – Izba Skarbowa w Katowicach w interpretacji przepisów podatkowych stwierdziła, że uczestnictwo w programie nie będzie wiązało się z powstaniem zobowiązań podatkowych.
22.07.2009 r. – Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska w Warszawie w dniu 20 lipca 2009 r. poinformował pisemnie że przyznał dotacje w wysokości 13 509 120 zł tj. 50 % kosztów kwalifikowanych na realizacje Programu zwiększenia wykorzystania odnawialnych źródeł energii i poprawy jakości powietrza w obrębie Powiatu suskiego przewidującego montaż kolektorów słonecznych na 2156 domach osób prywatnych na terenie Powiatu suskiego W chwili obecnej oczekujemy jeszcze na stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie , po uzyskaniu której będziemy się kontaktować z Państwem pisemnie prosząc o podpisanie umowy określającej warunki realizacji inwestycji oraz wielkość i termin wpłaty zaliczki.
25.07.2009 r. – Otrzymano opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej
26.07.2009 r. – Przygotowujemy umowy pomiędzy Powiatem a Uczestnikami Programu określające zasady uczestnictwa w Programie. Pisma z umowami dostarczane będą na przełomie sierpnia/września 2009 r. do osób, które złożyły ankiety
06.08.2009 r. – Władza Wdrażająca Polsko-Szwajcarskiego Programu Współpracy poinformowała, że zarys Programu przeszedł ocenę merytoryczną. W chwili obecnej dokumenty tłumaczone są na język angielski w celu przekazania ich do Ambasady Szwajcarii.
17.08.2009 r.- Złożono przetłumaczone dokumenty w siedzibie władzy wdrażającej Szwajcarsko-Polski program współpracy.
20.08.2009 r. – Rozpoczęto wysyłkę umów do osób fizycznych, które złożyły ankiety i zamieszkują na terenie Powiatu Suskiego. Zgodnie z decyzją Zarządu do kwestii uczestnictwa w programie osób zamieszkałych poza powiatem a posiadających budynki na terenie powiatu oraz wspólnot mieszkaniowych powrócimy po 30.09.2009 jeżeli liczba uczestników będzie mniejsza od zadeklarowanej.
21.08.2009 r. – Nadal przyjmujemy ankiety. Dezyzje o wysyłce umów podejmiemy po 30.09.2009 jeżeli liczba uczestników będzie mniejsza od zadeklarowanej.
25.08.2009 r. – Instalacja solarna, elementy oraz schemat działania: Schemat w pliku pdf »
25.08.2009 r. – Ustalono terminy spotkań informacyjnych dotyczących „Programu zwiększenia wykorzystania odnawialnych źródeł energii i poprawy jakości powietrza w obrębie obszarów Natura 2000, Powiatu Suskiego”: Harmonogram spotkań w pliku pdf »
31.08.2009 r. – Sprostowanie »
04.09.2009 r. – Osoby, które w chwili składania ankiet były zameldowane poza Powiatem Suskim, a obecnie zamieszkują na terenie Powiatu Suskiego lub są współwłaściciel nieruchomości na której miałby być montowany zestaw solarny proszone są o kontakt z Wydziałem Środowiska.
10.09.2009 r. – zgodnie z decyzją Starosty Suskiego przyjmowanie ankiet do „Programu zwiększenia wykorzystania odnawialnych żródeł energii i poprawy jakości powietrza w obrębie obszarów Natura 2000, powiatu suskiego” zostaje wstrzymane z dniem 14.09.2009 r.
17.09.2009 r. Spotkania z mieszkańcami powiatu »
23.10.2009 r. – ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej
6.11.2009 r. – pismo do Mieszkańców Powiatu suskiego >>
6.11.2009 r. – w ramach postępowania przetargowego wpłynęło 6 ofert na wykonanie dokumentacji o następującej wartości
1. 802.418.40 zł brutto tj. 341,60 zł / budynek
2. 1.122.400,00 zł brutto tj. 477,82 zł / budynek
3. 158.600,00 zł brutto tj. 67,52 zł / budynek
4. 999.180,00 zł brutto tj. 425,36 zł / budynek
5. 429.867,00 zł brutto tj. 183,00 zł / budynek
6. 286.700,00 zł brutto tj. 122,05 zł / budynek
10.11.2009 r. – wyłoniono wykonawcę prac projektowych – Firmę Solarpol – Polskie Centrum Energii Odnawialnej z siedzibą w Sułkowicach, która zaoferowała najniższą cenę za wykonanie dokumentacji tj. 67,52 zł / budynek
25.11.2009 r. – wizyta delegacji szwajcarskiej »
2.12.2009 r. – w najbliższym tygodniu ustalony zostanie harmonogram wizyt w poszczególnych gminach, który zostanie umieszczony na stronie internetowej i przesłany do urzędów gmin. Projektanci prowadzić będą prace projektowe na podstawie upoważnienia wydanego przez Starostę Suskiego okazywanego bez wezwania, projektanci nie są upoważnieni do pobierania jakichkolwiek środków finansowych
2.12.2009 r. – osoby które złożyły umowy i dokonały wpłaty zaliczki w wysokości 300 zł zakwalifikowały się do udziału w programie
17.12.2009 r. – wykaz osób posiadających pełnomocnictwo Starosty Suskiego do wykonania prac projektowych w ramach Programu 1. Krzysztof Wojas 2. Bogdan Tylka 3. Paulina Natkaniec 4. Marcin Niebylski 5. Sławomir Ryś 6. Katarzyna Maj 7. Tomasz Smoter 8. Tomasz Michalczak 9. Kamil Więcław
18.12.2009 r. – harmonogram wizyt »
08.01.2010 r. - wykaz osób posiadających pełnomocnictwo Starosty Suskiego do wykonania prac projektowych w ramach Programu 1. Sabina Pakuła 2. Władysława Trybała 3. Marcin Koziana 4. Andrzej Leksander
14.01.2010 r. - wykaz osób posiadających pełnomocnictwo Starosty Suskiego do wykonania prac projektowych w ramach Programu 1.Michał Blak 2. Przemysław Stanisz 3. Anna Przybyl 4. Grzegorz Kotas 5. Maciej Kozień 6. Kamila Adamowicz
29.01.2010 r. - uaktualniony wykaz osób posiadających pełnomocnictwo Starosty do wykonywania prac projektowych. Lista osób »
08.02.2010 r.- Informujemy, że do 30.03.2010 r. do każdego z uczestników Programu dotrą przedstawiciele firmy projektowej aby zaprojektować układ solarny. Posiadają oni wykaz adresów oraz telefonów i umawiają się indywidualnie na wizyty. Mogą wchodzić na nieruchomość po przedstawieniu bez wezwania upoważnienia imiennego podpisanego przez Starostę. Orientacyjne terminy wizyt przedstawione są w harmonogramie umieszczonym na stronie www.powiatsuski.pl w części dotyczącej programu oraz na tablicach ogłoszeń Starostwa. Uprzejmie prosimy o przygotowanie dokumentacji projektowej budynku jeżeli taka istnieje.
19.02.2010 r. - Schematy instalacji solarnych proponowane przez Firmę Solarpol dla inwestycji w prywatnych budynkach mieszkalnych. Schematy »
19.02.2010 r. - sprawy dotyczące wizyt projektantów proszę uzgadniać z Firmą Solarpol tel. 12/ 272 20 25 Tomasz Smoter
16.03.2010 r. - lista osób oczekujących na podpisanie umowy »
02.04.2010 r. – uprzejmie prosimy o zwrócenie projektantowi wypełnionych pełnomocnictw do zawarcia umowy ubezpieczeniowej (jeżeli Państwo tego nie uczynili) lub dostarczenie ich do starostwa
05.04.2010 r. – wykonano kompletną dokumentację przetargową i projektową dla instalacji solarnej przeznaczonej dla szpitala w Suchej Beskidzkiej
6.04.2010 r. – 19 lutego br. uzyskano pozwolenie na budowę instalacji solarnej dla szpitala w Suchej Beskidzkiej
06.04.2010 r. – w tym tygodniu rozpoczyna się rozsyłanie projektów i kosztorysów do uczestników programu.
20.04.2010 r.- przypominamy o konieczności dokonania do 17.05.2010 r. wpłaty 15 % wartości kosztorysowej zestawu solarnego (po otrzymaniu kosztorysu i projektu). Ostateczna cena zestawu solarnego zostanie ustalona w drodze postępowania przetargowego a ewentualna różnica zostanie zwrócona uczestnikowi programu.
21.04.2010 r. – po otrzymaniu projektu proszę o sprawdzenie czy rozwiązania przedstawione w projekcie są zgodne z ustaleniami przeprowadzonymi z firmą projektową, ewentualne uwagi proszę zgłaszać firmie Solarpol (tel. 12/ 272 20 25), która wykonywała dokumentację. Brak uwag w terminie 7 dni od daty otrzymania projektu uznaje się za akceptację przyjętych rozwiązań projektowych.
6.05.2010- otrzymano promesę WFOŚiGW w Krakowie na wykonie instalacji solarnej przeznaczonej dla Szpitala w Suchej Beskidzkiej
12.05.2010 r. - otrzymano pismo Władzy Wdrażającej, która poinformowała że 30.04.2010 r. w Bernie zaakceptowano zarys projektu w ramach Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy.Następnym etapem będzie złożenie kompletu dokumentacji w języku polskim i angielskim. Przewidywany udział strony szwajcarskiej 5,6 mln CHF.
09.06.2010 r. – weryfikujemy złożoną dokumentacją projektową wraz z wpłatami mieszkańców
14.06.2010 r. - W dniu 10.06.2010 r. odbyło się spotkanie z przedstawicielami Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy, Ambasady Szwajcarii, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego i Władzy Wrażającej w sprawie przygotowania kompletnej propozycji projektu w ramach Programu. Ustalono, że dokumenty wraz z tłumaczeniem na język angielski zostaną dostarczone do 30.07.2010 r. Powiat Suski reprezentował Starosta Suski Andrzej Pająk oraz Naczelnik Wydziału Środowiska Marek Mrugacz.
21.06.2010 r. - W związku z przedstawieniem m.in. dokumentu potwierdzającego dokonanie wpłat przez uczestników Programu w dniu 21.06.2010 r. podpisano umowę dotacji z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie
28.06.2010 r. – Przygotowujemy komplet dokumentów do tłumaczenia, weryfikujemy dokumentację projektową i prawo własności nieruchomości
24.06.2010 r. - Rada Powiatu Suskiego podjęła uchwałę wprowadzającą „Program zwiększenia wykorzystania odnawialnych źródeł energii i poprawy jakości powietrza w obrębie obszarów Natura 2000, Powiatu Suskiego” do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego na lata 2010 – 2012
28.06.2010 r. - zlecono wykonanie analizy ekonomiczno – finansowej niezbędnej do złożenia Kompletnej Propozycji Projektu do Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy
5.07.2010 r. - opracowano odpowiedzi na uwagi zebrane na etapie zarysu projektu
7.07.2010 r. - opracowano harmonogram działań promocyjnych obejmujących m.in. konferencje o zasięgu krajowym, regionalnym i lokalnym oraz 8 spotkań z mieszkańcami powiatu suskiego, 4 spotkania w szkołach średnich w trakcie trwania projektu
8.07.2010 r. - przygotowano opis techniczno – funkcjonalny dla budynków mieszkalnych niezbędny do Kompletnej Propozycji Projektu
8.07.2010 r. - dokonano zgłoszenia zgodnie z Prawem budowlanym wykonania 2349 instalacji solarnych na budynkach mieszkalnych
12.07.2010 r. - przygotowano opis techniczno – funkcjonalny dla szpitala niezbędny do Kompletnej Propozycji Projektu
13.07.2010 r. - sporządzono projekt, kosztorys dla umiejscowienia 23 tablic o wymiarach 1,5 x 2 m informujących o projekcie, które będą rozmieszczone na terenie powiatu
13.07.2010 r. - Wydział Architektury poinformował, że przyjął bez uwag zgłoszenie wykonania 2349 instalacji solarnych
15.07.2010 r. - uzgodniono miejsca lokalizacji tablic informacyjnych
29.07.2010 r. - Wydział Architektury poinformował, że przyjął bez uwag zgłoszenie dotyczące wykonania 23 tablic informacyjnych o projekcie
29.07.2010 r. - zakończono prace nad opracowaniem wniosku głównego, który został przekazany do tłumaczenia przez tłumacza przysięgłego
4.08.2010 r. - otrzymano analizę ekonomiczno – finansową, analizujemy jej zapisy
5.08.2010 r. - opracowano matrycę logiczną projektu
9.08.2010 r. - otrzymano całość tłumaczenia wniosku i załączników – 1120 stron (cena za tłumaczenie po rabacie 41 tys. zł)
10.08.2010 r. - kompletujemy wniosek w języku angielskim i polskim
13.08.2010 r. - zakończono prace związane z Kompletną Propozycją Projektu do Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy (9 segregatorów – wersja polska zawiera 350 stron, wersja angielska 770 stron, sporządzone w 3 kopiach – łącznie 3360 stron), którą przekazano do wysyłki. zobacz zdjęcie »
16.08.2010 r. - Władza Wdrażająca odebrała Kompletną Propozycję Projektu 16.08.2010 r. – weryfikujemy dokumentację, łącznie 181 pudełek. Na potrzeby magazynowania
dokumentów wygospodarowano dodatkowe pomieszczenie. zobacz zdjęcie » 25.08.2010 r. - Władza Wdrażajaca w wyniku oceny merytorycznej kompletnej propozycji projektu przesłała uwagi do wniosku
27.08.2010 r. – uwagi Władzy Wdrażajacej zostały uzupełnione
1.09.2010 r. – w chwili obecnej posiadamy wszelkie wymagane prawem pozwolenia, zezwolenia, zapewnione współfinansowanie montażu finansowego, oczekujemy na decyzje Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy, która umożliwi rozpoczęcie procedury przetargowej na zakup i montaż instalacji solarnych
07.09.2010 r. – lista kolejnych osób oczekujących na podpisanie umowy – - Lista kolejnych osób oczekujacych na podpisanie umowy »
04.11.2010 r. – Władza Wdrażająca poinformowała że dokonała oceny formalnej i merytorycznej Kompletnej Propozycji Projektu, w dniu 11.10.2010 r. przekazała projekt do Departamentu Programów Pomocowych i Pomocy Technicznej Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, w dniu 29.10.2010 r. projekt został przekazany stronie szwajcarskiej
10.11.2010 r. – W załączeniu przekazujemy odpowiedzi na najczęsciej zadawane pytania związane z projektem. - Załącznik – Najczęściej zadawane pytania »
16.11.2010 r. – wystąpiono do Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy o jak najszybsze podjęcie decyzji dotyczącej realizacji projektu z uwagi na posiadanie kompletnej dokumentacji oraz podpisaną umowę z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska w Warszawie i promesę z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska w Krakowie
20.11.2010 r. – wystąpiono do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska w Warszawie o przesunięcie terminu wypłaty dotacji z uwagi na oczekiwanie na decyzję Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy
16.12.2010 r. – w okresie 1.12. – 15.12.2010 r. przygotowano i przesłano 20 stronicowy wniosek do Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach w sprawie stosowania przepisów podatku VAT w związku z realizacją projektu
22.12.2010 r. – w okresie 1.12.- 17.12.2010 r. przeprowadzono (w oparciu o dane z rejestru gruntów i ksiąg wieczystych) weryfikację złożonych umów w zakresie tytułów prawnych do nieruchomości w obrębie których instalowane będą zestawy solarne. Stwierdzono, że 176 umów wymaga wyjaśnień.
27.12.2010 r. – rozpoczęto wysyłanie wezwań do wyjaśnienia rozbieżności pomiędzy zapisami umów a rejestrami gruntów i księgami wieczystymi
01.02.2011 r. – Izba Skarbowa wystąpiła do Starostwa o udzielenie dodatkowych informacji do złożonego wniosku o interpretację podatkową przy realizacji projektu
03.02.2011 r. – udzielono odpowiedzi na pismo Izby Skarbowej dotyczącej interpretacji podatkowej
08.02.2011 r. – Ambasada Szwajcarii w piśmie z dnia 2.02.2010 r. poinformowała, że proces oceny wniosku zostanie zakończony do końca lutego, a podpis Ministra Rządu Szwajcarii zostanie złożony do końca marca. Mamy nadzieje, że w związku z tym będzie możliwe rozpoczęcie procedury przetargowej i wyłonienie wykonawcy i rozpoczęcie pierwszych montażów instalacji w czerwcu br.. Należy podkreślić, że Powiat suski realizuje tego typu inwestycje jako pierwszy i jedyny powiat w kraju. W załączeniu pismo Ambasady Szwajcarii.
- Pismo Ambasady Szwajcarii »
08.03.2011 r. – Szwajcarsko Polski Program Współpracy wystąpił do Powiatu Suskiego o przekazanie dodatkowych informacji na temat projektu
18.03.2011 r. – przekazano Szwajcarsko Polskiemu Programowi Współpracy dodatkowe informacje na temat realizacji projektu
14.03.2011 r. – Szwajcarsko Polski Program Współpracy poinformował, że podpis Ministra Szwajcarii będzie upoważniał Powiat Suski do rozpoczęcia procedury przetargowej. Jednocześnie wnioskuje o włączenie w prace Komisji przetargowej przedstawiciela Funduszu
17.03.2011 r. – Powiat Suski wyraził zgodę na włączenie w prace Komisji przetargowej przedstaiciela Funduszu
23.03.2011 r. – z Ministerstwa Finansów Izby Skarbowej w Katowicach Biura Krajowej Informacji Podatkowej otrzymaliśmy interpretację przepisów w zakresie stosowania podatku VAT przy realizacji projektu
06.04.2011 r. Wizyta ekspertów Funduszu Szwajcarskiego >>
08.04.2011 r. – w Niepołomicach odbyło się spotkanie podsumowujące wizytę ekspertów Funduszu Szwajcarskiego, w którym uczestniczyli przedstawiciele Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Władzy Wdrażającej Programy Europejskie, Ambasady Szwajcarii. Powiat Suski reprezentował Starosta Suski Andrzej Pająk, Wicestarosta Paweł Dyrcz, Przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska Rady Powiatu Suskiego Artur Kruźlak. Eksperci przedstawili doświadczenia wynikające z wizyty oraz wskazali prawidłowy sposób doboru instalacji solarnych w obiektach.
4.05.2011 r. - w dalszym ciągu oczekujemy na ostateczną decyzję w sprawie przyznania dotacji, która ma być podjęta przez Władze Szwajcarii w Bernie. Projekt został zaakceptowany przez wszystkie jednostki oceniające (Ministerstwo Rozwju Regionalnego, Władzę Wdrażającą Programy Europejskie, Ambasadę Szwajcarii).
06.05.2011 r. – Informujemy, że wpłaty mieszkańców zgromadzone są na wyodrębnionym oprocentowanym rachunku. Wpływy z odsetek zostaną z chwilą zakończenia projektu podsumowane i rozliczone z mieszkańcami mając na uwadze zapisy wynikające z zawartych umów.
7.05.2011 r. – zgodnie z wnioskiem SPPW zarządzeniem Starosty Suskiego powołano przedstawiciela Funduszu na obserwatora w postępowaniu przetargowym
8.05.2011 r. – pismem z dnia 12.04.2011 r. wystąpiono do Ministerstwa Spraw Zagranicznych w sprawie możliwości stosowania obniżonej stawki VAT do wysokości 0 % w części finansowej z SPPW
9-12.05.2011 r. - W ramach wizyty studyjnej w Szwajcarii Paweł Dyrcz zapoznała się z rozwiazaniami stosowanymi w wykonaniu instalacji solarnych, przedstawiono także funkcjonujące instalacje starsze niż 25lat. Koszty wizyty sfinansował SPPW
17.05.2011 r. – wystąpiono do Ambasadora Szwajcarii Pana Bendicta de Cerjat z prośbą o jak najszybsze podpisanie umowy dotacji przez SPPW
15.06.2011 r. – oczekujemy na podpisanie umowy dotacji
24.06.2011 r. – Informujemy uczestników Programu że w dniu 21.06.2011 r. decyzją SECO zatwierdzono w Bernie nasz projekt.Oficjalne pismo z decyzją SECO zostanie przekazane w przeciągu paru dni do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Decyzja SECO rozpoczyna proces przygotowania umowy przez stronę szwajcarską która umożliwi rozpoczęcie procedury przetargowej.
05.07.2011 r. – Informujemy, że w chwili obecnej nie przewidujemy organizacji spotkań z mieszkańcami dotyczących Projektu, tym bardziej poza granicami powiatu. Osoby działające w imieniu Powiatu Suskiego winny posiadać pisemne upoważnienie do reprezentowania podpisane przez Starostę lub Wicestarostę
6.07.2011 r. – Przesłano wniosek do Izby Skarbowej w sprawie wydania interpretacji podatkowej dotyczącej techniki rozliczania podatków VAT w ramach projektu
19.07.2011 r. – Szwajcarsko-Polski Program Współpracy przedstawił Minimalne warunki uczestnictwa w przetargu
21.07.2011 r. – Wysłano pismo do SPPW w sprawie wyjaśnienia zapisów wynikających z przesłanych przez Stronę Szwajcarską Minimalnych warunków uczestnictwa w przetargu
21.07.2011 r. – SPPW przesłał propozycję matrycy logicznej służącej do rozliczenia projektu
25.07.2011 r. – Wysłano uwagi dotyczące wskaźników ujętych w matrycy logicznej
30.07.2011 r. – Przygotowano i przesłano do SPPW zmienione plany i harmonogramy finansowe
8.08.2011 r. – otrzymano uwagi ekspertów Szwajcarsko Polskiego Programu Współpracy (SPPW) dotyczące uzysków zaprojektowanych instalacji.
10.08.2011 r. – przesłano stanowisko Powiatu Suskiego do Szwajcarsko Polskiego Programu Współpracy (SPPW) dotyczące uwag ekspertów do wykonanych projektów.
16.08.2011 r. – ostatecznie uzgodniono zapisy matrycy logicznej służącej do rozliczania projektu
17.08.2011 r. – pismem z dnia 29.07.oraz 3.08.2011 r. wystąpiono do Funduszu Szwajcarskiego (SPPW) o zwiększenie udziału procentowego Funduszu mimo obniżenia wysokości środków kwalifikowanych z uwagi na możliwość odliczenia podatku VAT. Fundusz zaakceptował propozycje Powiatu.
18.08.2011 r. – SPPW przesłał wzór tabel uproszczonego budżetu służącego do rozliczenia projektu. Trwają prace związane z przygotowaniem dokumentu.
18.08.2011 r. – w okresie najbliższego miesiąca planujemy przeprowadzenie publicznego losowania kolejności gmin w których wykonane będą prace związane z realizacją projektu. Informacja o terminie losowania będzie umieszczona na stronie internetowej.
22.08.2011 r. – aktualna lista osób oczekujących na podpisanie umowy »
23.08.2011 r. – Władza Wdrażająca Programy Europejskie oficjalnie przekazała decyzję o przyznaniu Powiatowi Suskiemu dotacji w wysokości 4 837 389 CHF na realizację „Programu zwiększenia wykorzystania odnawialnych źródeł energii i poprawy jakości powietrza w obrębie obszarów Natura 2000, Powiatu Suskiego”. W decyzji zostały zawarte warunki jakie należy zawrzeć w postępowaniu przetargowym. Warunki dotyczą przed wszystkim jakości zakupionych urządzeń oraz sposobu rozliczania dotacji. Na podstawie wymienionych warunków przygotowywana jest Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, która 20 dni przed planowanym ogłoszeniem przetargu (po przetłumaczeniu) przekazana zostanie SPPW. Po akceptacji SIWZ zostanie ogłoszony przetarg. W międzyczasie wystąpimy o zmianę zapisów umowy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska w Warszawie i Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska w Krakowie w zakresie zmiany terminu wypłat dotacji.
23.08.2011 r. – wystąpiono do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska o zmianę harmonogramu wypłat
25.08.2011 r. – otrzymano interpretację Dyrektora Izby Skarbowej w sprawie techniki rozliczania podatku VAT
26.08.2011 r. – przekazano WWPE matrycę logiczną i uproszczony budżet projektu
29.08.2011 r. – Przypominamy o konieczności aktualizacji danych w przypadku zmiany właściciela nieruchomości (np. postępowania spadkowego). W chwili montażu zestawu solarnego uczestnik projektu winien wykazać się aktualnym tytułem prawnym do nieruchomości.
1.09.2011 r. – rozpoczęto prace nad przygotowaniem SIWZ – dokumentu koniecznego do przeprowadzenia przetargu
8.09.2011 r. – Ministerstwo Rozwoju Regionalnego poinformowało o konieczności dostosowania budżetu w taki sposób aby w każdej kategorii budżetowej wielkość dofinansowania wyrażona w % była taka sama, co wiązało się z koniecznością wygospodarowania dodatkowych środków w wysokości 680 000 zł
9.09.2011 r. – wystąpiono do MRR o przyjęcie budżetu projektu w zaproponowanej formie przedstawiając uzasadnienie złożonego wniosku
26.09.2011 r. – Ministerstwo Rozwoju Regionalnego po zasięgnięciu opinii SPPW zaakceptowało budżet projektu w formie zaproponowanej przez Powiat
28.09.2011 r. – przesłano do SPPPW deklarację dotyczącą akceptacji warunków decyzji SPPW w sprawie przyznania dofinansowania
28.09.2011 r. - trwają prace nad przygotowaniem Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
29.09.2011 r. – W związku z tym , że SPPW podjął decyzję dotyczącą dofinansowania naszego zadania oczekujemy na podpisanie umów
a) umowa międzynarodowa Szwajcaria – Polska
b) umowa krajowa Władza Wdrażająca – Powiat Suski
Wzory umów są znane, Powiat nie ma wpływu na termin ich podpisania
12.10.2011 r. – uzgodniono z SPPW zakres tłumaczenia dokumentacji przetargowej (dokumentacja zawiera łącznie 66 tys. stron)
13.10.2011 r. – zlecono tłumaczenie pierwszej partii dokumentacji przetargowej
14.10.2011 r. – zakończono prace nad przygotowaniem SIWZ
19.10.2011 r. – zlecono tłumaczenie drugiej (ostatniej) partii dokumentacji przetargowej. Całość tłumaczenia będzie gotowa na 31.10.2011 r. Następnie dokumentacja zostanie zgodnie z wymaganiami SECO przekazana do SPPW celem wniesienia ewentualnych uwag.
21.10.2011 r. zweryfikowano dokumentację projektową w zakresie ochrony danych osobowych. Do osób które znajdowały się na projektach, a nie podpisały oświadczenia wysłano stosowne pisma.
24.10.2011 r. - Ambasador Szwajcarii i Minister Rozwoju Regionalnego podpisali umowę w sprawie realizacji projektu. Oczekujemy na podpisanie umowy WWPE – Powiat suski.
26.10.2011 r. – otrzymano pierwszą partię tłumaczenia dokumentacji przetargowej
27.10.2011 r. – przekazano do SPPW przetłumaczone dokumenty realizując zalecenia SECO
03.11.2011 r. – Władza Wdrażająca wystąpiła o przekazanie kopii dokumentów koniecznych do podpisania umowy WWPE – Powiat Suski
03.11.2011 r. – przekazano dokumenty do WWPE
24.11.2011 r. – oczekujemy na uwagi SECO do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, termin złożenia uwag 24.11.2011 r.
24.11.2011 r. - Powiat Suski podpisał umowę z Władzą Wdrażającą Programy Europejskie w sprawie realizacji prjektu
25.11.2011 r. – Przekazano kopie umowy WWPE – Powiat Suski do NFOŚiGW, oczekujemy na decyzję NFOŚiGW w sprawie zgody na zmianę harmonogramu wypłat
29.11.2011 r. – Władza Wdrażająca Programy Europejskie przekazała uwagi strony szwajcarskiej do SIWZ z prośbą o zajęcie stanowiska przez Powiat
1.12.2011 r. - Powiat Suski przekazał stanowisko do Władzy Wdrażającej w sprawie uwag strony szwajcarskiej do SIWZ
2.12.2011 r. – trwają prace związane z modyfikacją SIWZ, tak aby dostosować ją do uwag strony szwajcarskiej
14.12.2011 r. – w dalszym ciągu oczekujemy na decyzję NFOŚiGW w sprawie zgody na zmianę harmonogramu wypłat
22.12.2011 r. - otrzymano ponowną promesę WFOŚiGW w Krakowie na wykonanie instalacji solarnej przeznaczonej dla szpitala w Suchej Beskidzkiej.Poprzednia promesa z 6.05.2010 r. utraciła moc obowiązującą. Instalacja solarna przeznaczona dla szpitala jest częścią programu i finansowana będzie z środków WFOŚiGW i SPPW.
2.01.2012 r. - trwają prace nad ostatecznym kształtem SIWZ po uwzględnieniu uwag strony szwajcarskiej
5.01.2012 r. – Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska w Warszawie wyraził zgodę na zmianę harmonogramu wypłat w ramach przyznanej dotacji
12.01.2012 r. – wystąpiono do Izby Skarbowej w Bielsku – Białej o wydanie Indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych w zakresie stosowania stawki podatku VAT w obrębie budynków jak i prac prowadzonych poza budynkami mieszkalnymi (montaż kolektorów słonecznych w ogrodach)
19.01.2012 r. – zakończono prace nad ostateczną wersją SIWZ
20.01.2012 r. – zlecono tłumaczenie SIWZ. Tłumaczenie wykonane będzie do 27.01.2012 r. i następnie przekazane Szwajcarsko Polskiemu Programowi Współpracy na 30 dni przed ogłoszeniem przetargu (zgodnie z zapisami umowy dotacji)
26.01.2012 r. – przesłano tłumaczenie SIWZ do Biura WWPE zgodnie z warunkami umowy dotacji
16.02.2012 r. – przeprowadzono losowanie kolejności montażu instalacji w obecności Panów Wójtów, Burmistrzów, Zarządu Powiatu, Komisji Ochrony Środowiska. Kolejność przedstawia się następująco:
1. Maków Podhalański (391)
2. Miasto Jordanów (176)
3. Sucha Beskidzka (313)
4. Stryszawa (493)
5. Zembrzyce (151)
6. Budzów (226)
7. Gmina Jordanów (252)
8. Bystra-Sidzina (112)
9. Zawoja. (235)
W nawiasach podano liczbę instalacji w poszczególnych Miastach/Gminach
Film z losowania mogą Państwo obejrzeć na stronie http://powiatsuski24.pl/wydarzenia/wydarzenia/powiat/909-mak%C3%B3w-jako-pierwszy-z-solarami
20.02.2012 r.- Wicestrosta suski Pan Jan Woźny, Naczelnik wydziału Środowiska Paweł Dyrcz oraz Główny Specjalista Pan Igor Głuc brali udział w spotkaniu z przedstawicielami SPPW w Warszawie dotyczącym zapisów i uwag do przesłanego SIWZ
21.02 2012 r – SPPW przedstawił raport z uwagami do przedstawionej przez Powiat SIWZ
23 .02.2012 r - MRR przedstawiło uwagi do przesłanej przez Powiat SIWZ
26.02.2012 r. - Analizujemy uwagi SPPW i MRR celem naniesienia korekt w SIWZ
12.03.2012 r. – Naniesiono korekty do SIWZ i przesłano do WWPE.
15.03.2012 r. - Zarząd Powiatu zdecydował o ogłoszeniu przetargu
14-16.03.2012 r. – Małgorzata Mirocha – Księgowa, Teresa Jasiewicz – Inspektor Wydziału Środowiska, Paweł Dyrcz – Naczelnik Wydziału Środowiska uczestniczyli w szkoleniu w Muszynie dotyczącym kwalifikowalności i raportowania wydatków. Koszty szkolenia pokrył SPPW.
19.03.2012 r. – przekazano Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich ogłoszenie o przetargu. Zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo zamówień publicznych termin składania ofert upłynie po 40 dniach czyli 30.04.2012 r. termin ten nie może być skrócony
20.03.2012 r. – UWAGA !!!!!. POWIAT SUSKI ROZPOCZĄŁ POSTĘPOWANIE PRZETARGOWE.NIE WYŁONIONO FIRMY WYKONAWCZEJ GDYŻ TERMIN SKŁADANIA OFERT UPŁYNIE 30.04.2012 R. POWIAT NIE UPOWAŻNIŁ ŻADNEJ Z FIRM DO KONTAKTÓW Z PAŃSTWEM ANI TYM BARDZIEJ DO POBIERANIA JAKICHKOLWIEK ŚRODKÓW FINANSOWYCH. FIRMY KTÓRE W CHWILI OBECNEJ OFERUJĄ SWOJE URZĄDZENIA I USŁUGI NIE POSIADAJĄ UPOWAŻNIENIA POWIATU.
PO ROZSTRZYGNIĘCIU PRZETARGU FIRMY WYKONAWCZE DZIAŁAĆ BĘDĄ JEDYNIE NA PODSTAWIE PISEMNEGO UPOWAŻNIENIA WYDANEGO PRZEZ POWIAT
23.03.2012 r. – w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ukazało się ogłoszenie o przetargu na wykonanie instalacji solarnych
23.03.2012 r - Dokumentacja przetargowa dotycząca projektu dostępna jest >> pod adresem
4.04.2012 r. – Trwa postępowanie przetargowe, spływają pytania do przetargu. Dotychczas wpłynęło 48 pytań na które należy udzielić wyjaśnień
5.04.2012 r – Udzielono wyjaśnień na 48 pytań które wpłynęły dotychczas >> zobacz
5- 11 .04.2012 r - wpłynęły dodatkowe 26 pytań do przetargu
13.04.2012 r. – udzielono wyjaśnień na 26 pytań (wyjaśnienia_ 5-12) >> zobacz
27.04.2012 r. – w dniu 30.04.2012 upływa termin składania ofert w postępowaniu przetargowym
30.04.2012 r - godz.10.00 zakończono przyjmowanie ofert – złożono cztery oferty
30.04.2012 r. - godz. 11.00 publicznie otwarto oferty – kwota zarezerwowana na realizacje zadania 31 053 395 zł. Złożono oferty w następujących cenach:
1) 30 257 000 zł
2) 28 746 771 zł
3) 28 773 731 zł
4) 26 510 898 zł
przystępujemy do oceny ofert.
8.05.2012 r. – trwają prace związane z oceną ofert. Przygotowano wezwania do uzupełnienia oraz wyjaśnienia zapisów złożonych ofert do czterech oferentów. Termin uzupełnienia i złożenia wyjaśnień ustalono na 9 maja
10.05.2012 r- Oferenci złożyli wyjaśnienia, jednak wyjaśnienia dwóch z oferentów nie były wystarczające w związku z tym ponownie wezwano do złożenia wyjaśnień ustalając termin ich złożenia na 14 maja
10.05.2012 r. - przedstawiciel SPPW zapoznał się z złożonymi ofertami. SPPW przysługuje status obserwatora w postępowaniu przetargowym.
16.05.2012 r. – wystąpiono o wydanie opinii prawnej w przedmiocie zastrzeżenia przez jednego z wykonawców tajemnicy przedsiębiorstwa w zlożonej ofercie
15.05.2012 r. – wystąpiono do oferentów z prośbą o wyjaśnienia w zakresie izolacyjności stosowanych przewodów solarnych
15.05.2012r – wystąpiono do jednego z oferentów z prośba o uzupełnienie wyjaśnień
18.05.2012 r. – otrzymano opinie prawną w przedmiocie zastrzeżenia przez jednego z wykonawców tajemnicy przedsiębiorstwa w złożonej ofercie
21.05.2012 r. – otrzymano wyjaśnienia oferentów
21.05.2012 r. – Komisja przetargowa zarekomendowała wybór oferty złożonej przez Skorut Systemy Solarne , ul. Wybickiego 71 , 32-400 Myślenice Staroście suskiemu
21.05.2012 r.- Starosta suski dokonał wyboru oferty zarekomendowanej przez Komisję przetargową – firma Skorut Systemy Solarne , ul. Wybickiego 71 , 32-400 Myślenice. Jeżeli w terminie 10 dni od daty przesłania wyników przetargu żadna z pozostałych firm biorących udział w postępowaniu przetargowym nie złoży odwołania podpisana zostania umowa na wykonanie instalacji z wybraną firmą.
31.05.2012 r. - Firma SOLVER (druga w kolejności przyjmując kryterium ceny) wniosła do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie od wyboru wykonawcy robót dokonanego przez Starostę suskiego
8.06.2012 r. – Prezes Krajowej Izby Odwoławczej w Warszawie wyznaczył na 14.06.2012 r. termin posiedzenia w sprawie odwołania firmy Solver od wyboru oferty dokonanej przez Starostę Suskiego
14.06.2012 r. – odbyło się posiedzenie Krajowej Izby odwoławczej w Warszawie w której uczestniczyli : Paweł Dyrcz, Igor Głuc – reprezentujący Zamawiającego oraz przedstawiciele firmy SKORUT , SOLVER
14.06.2012 r. – Krajowa Izba odwoławcza odroczyła wydanie orzeczenia do 15.06.2012 r. godz. 15.30
18.06.2012 r. – oczekujemy na pisemne orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej w sprawie odwołania firmy SOLVER od wyboru ofert
22.06.2012 r – Krajowa Izba odwoławcza w wyroku z dnia 15 czerwca 2012 r (data wpływu orzeczenia do urzędu 21.06.2012 r) orzekła: uwzględnia odwołanie firmy SOLVER i nakazuje Powiatowi unieważnienie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej, nakazuje unieważnienie czynności badania i oceny ofert i nakazuje powtórzenie czynności badania i oceny ofert w tym nakazuje odrzucenie oferty wykonawcy SKORUT Systemy solarne, nakazuje powtórzenie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej
27.06.2012 r. - realizując orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej przeprowadzono ponowną ocenę ofert i dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty. Jeżeli w terminie 10 dni od daty przesłania wyników przetargu żadna z pozostałych firm biorących udział w postępowaniu przetargowym nie złoży odwołania podpisana zostania umowa na wykonanie instalacji.
3.07.2012 r. – w siedzibie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego odbyła się konferencja podsumowująca wdrażanie Szwajcarsko Polskiego Programu Współpracy.
Realizacja Szwajcarsko Polskiego Programu została przedstawiona min. w Raporcie Śródokresowym – na stronach 24 -36 przedstawiono informacje o przykładowych projektach w tym jeden dotyczący instalacji solarnych dotyczący naszego projektu (str. 29) ZOBACZ RAPORT>>
W konferencji z ramienia Powiatu suskiego uczestniczył – Jan Woźny – Wicestarosta , Paweł Dyrcz – Naczelnik Wydziału Środowiska.
5.07.2012 r. – Firma Skorut (odrzucona zgodnie z zaleceniem Krajowej Izby Odwoławczej) złożyła odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej od wyboru ofert twierdząc że postępowanie winno być unieważnione z uwagi na brak ofert które nie podlegają odrzuceniu
10.07.2012 r. - wystąpiono do Krajowej Izby Odwoławczej z wnioskiem o wydanie zgody na zawarcie umowy przed ogłoszeniem przez Izbę wyroku z uwagi min. na brak interesu prawnego Odwołującego się i ważny interes społeczny
16.07.2012 r. – Krajowa Izba Odwoławcza na posiedzeniu niejawnym w dniu 13.07.2012 r. przychyliła się do wniosku Powiatu suskiego postanawiając : „Uchyla zakaz zawarcia umowy do czasu ogłoszenia przez Izbę wyroku lub postępowania kończącego postępowanie odwoławcze” podzielając tym samym argumentacje Powiatu, że Odwołujący nie miał interesu prawnego w złożeniu odwołania. Na postanowienie Izby nie przysługuje skarga.
19.07.2012 r. - Krajowa Izba Odwoławcza na posiedzeniu niejawnym w dniu 13 lipca 2012 r. odrzuciła odwołanie Firmy SKORUT (wyrok dostarczono w dniu dzisiejszym). W uzasadnieniu postanowienia czytamy …..” Izba poczytuje działania odwołującego, jako niedozwoloną praktykę obejścia przepisów proceduralnych”…...Na wyrok przysługuje skarga do Sądu Okręgowego w Krakowie w terminie 7 dni od daty jego doręczenia.
24.07.2012 r. – planujemy, że podpisanie umowy z Wykonawcą na roboty związane z montażem solarów nastąpi w dniu 30.07.2012 r.
25.07.2012 r - przygotowano wzory protokołów koniecznych do odbioru inwestycji
26.07.2012 r. – ogłoszono przetarg na nadzór inwestorski który będzie czuwał nad prawidłową realizacją inwestycji w zakresie zgodności z przepisami prawa budowlanego
30.07.2012 r. -podpisano umowę z firmą SOLVER z Tarnowskich Gór na wykonanie instalacji solarnych
W terminie 7 dni Wykonawca przedstawi harmonogram robót w podziale na gminy i budynki. Harmonogram zostanie upubliczniony na stronie internetowej.
Planowany termin rozpoczęcia pierwszych montaży instalacji: 6.sierpnia.Termin wykonania wszystkich instalacji zgodnie z zapisami umowy upływa w dniu 31.08.2013 r.
Kolejność gmin została ustalona w drodze losowania w dniu 16.02.2012 r.
Wszystkim Uczestnikom programu dziękujemy za dotychczasową cierpliwość i wyrozumiałość.
3.08.2012 r. – przekazano Wykonawcy protokolarnie plac budowy w tym niezbędne pozwolenia, zgłoszenia umożliwiające przeprowadzenie prac
Dalsza część historii projektu przedstawiana jest w zakładce Aktualności na stronie głównej www.solary.powiatsuski.pl >>zobacz
Przygotował
Wydział Środowiska
Paweł Dyrcz
Wyjaśnienia stosowanych skrótów:
SIWZ – Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia – dokument określający szczegółowo zmawiane towary i usługi . Do SIWZ dołączane są min. wzór umowy z wykonawcą , przedmiary określające zakres prac oraz projekty budowlane. SIWZ jest dokumentem koniecznym do ogłoszenia przetargu i umieszczany będzie w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej z uwagi na wartość zamówienia
SECO- instytucja w Bernie (Szwajcaria) zajmująca się oceną projektu
SPPW – Szwajcarsko Polski Program Współpracy – instytucja udzielająca dotacje w zakresie wykonania instalacji solarnych przeznaczonych dla budynków mieszkalnych i Szpitala w Suchej Beskidzkiej
MRR- Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
NFOŚiGW- Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie – instytucja udzielająca dotacje w zakresie wykonania instalacji solarnych przeznaczonych dla budynków mieszkalnych
WFOŚiGW- Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie – instytucja udzielająca dotacji w zakresie wykonania instalacji solarnej dla Szpitala w Suchej Beskidzkiej
WWPE – Władza Wdrażająca Programy Europejskie w Warszawie – Instytucja pośrednicząca w kontaktach pomiędzy Powiatem suskim, a Szwajcarsko Polskim Programem Współpracy