Kotły na pelet, gaz
Wymiana starych pieców na nowoczesne (spełniające łącznie wymogi V klasy i ekoprojektu) do spalania peletu, gazu
Warunki dofinansowania :
- dofinansowanie od 400 do 550 zł do kW mocy pieca , nie więcej niż 8000 zł > zobacz
- dofinansowanie w formie refundacji poniesionych wydatków przez Mieszkańca po podpisaniu umowy z Powiatem
- pozytywna weryfikacja przez audytora energetycznego (koszty audytu nie obciążają mieszkańca, weryfikacja dotyczy także standardu cieplnego budynku (tj. czy budynek jest ocieplony, lub będzie ocieplony przed montażem kotła)
- podpisanie umowy pomiędzy Powiatem, a Marszałkiem Województwa po pozytywnej ocenie formalnej i merytorycznej ostatecznego wniosku.
- podpisanie umowy pomiędzy Powiatem, a Mieszkańcem zainteresowanym udziałem w projekcie, którego budynek spełnia lub spełni w zakreślonym terminie wymagania w zakresie termomodernizacji. Wzór umowy> zobacz
- okres realizacji 2018-2020
Przykładowe kotły spełniające wymogi ekoprojektu (lista prowadzona przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego) > zobacz
Dokumenty:
- Wzór umowy > zobacz
- Wzór wniosku, oświadczeń do wypłaty dofinansowania – kocioł pelet > zobacz
- Wzór wniosku, oświadczeń do wypłaty dofinansowania – kocioł gaz > zobacz
Bliższe informacje :
- Starostwo Powiatowe Wydział Środowiska, pok. 111 (I piętro) tel. 33 87 57 935 – Pani Teresa Jasiewicz lub Naczelnik Wydziału Paweł Dyrcz
- Nabór wniosków zakończono, podpisano 200 umów.
Rysunek poglądowy kotła spełniającego wymogi ekoprojektu. Źródło http://powietrze.malopolska.pl
Zaawansowanie prac :
11.03 .2020 - utworzono nową stronę internetową na której umieszczane są bieżące informacje związane z realizowanymi projektami > zobacz
15.10.2019 – Dyrektor Krajowej Informacji Podatkowej wydał indywidualną interpretację przepisów podatkowych w zakresie możliwości odliczenia od podatku wydatków nie objętych dotacją w ramach ulgi termomodernizacyjnej > zobacz
5.08.2019 - wystąpiono do Izby Skarbowej o wydanie Interpretacji przepisów podatkowej dotyczącej możliwości łączenia wydatków związanych z projektem z możliwością obniżenia podatku w zeznaniu PIT
5.02.2019 r – trwa realizacja projektu, rozliczane są koszty związane montażem z kolejnej partii kotłów. Zamontowano 84 nowych kotłów
20.08.2018 - Dyrektor Krajowej Informacji Podatkowej przekazał Interpretację Indywidualnej Przepisów Podatkowych w której podzielił stanowisko Powiatu Suskiego w zakresie braku konieczności uiszczania podatku dochodowego od dotacji przeznaczonej na wymianę kotła > zobacz
26.06.2018 - wystąpiono do Dyrektora Krajowej Informacji Podatkowej z wnioskiem o udzielenie Interpretacji Indywidualnej Przepisów Podatkowych dotyczącej (zdaniem Powiatu Suskiego) braku konieczności uiszczania podatku dochodowego od dotacji przeznaczonej na wymianę kotła
26.06.2018 - rozpoczynamy podpisywanie umów z Mieszkańcami na wymianę starych nieefektywnych pieców na kotły na gaz – do podpisania 9 umów
25.06.2018 - zakończono podpisywanie umów z Mieszkańcami na wymianę starych nieefektywnych pieców na kotły na pellet spełniające łącznie wymogi klasy 5 i ekoprojekt – łącznie podpisano 191 umów
30.03.2018 - Rozpoczynamy podpisywanie umów z Mieszkańcami na wymianę starych nieefektywnych pieców na kotły na pellet spełniające łącznie wymogi klasy 5 i ekoprojekt. Osoby które złożyły w terminie ankiety w zakresie wymiany na kotły na pellet będą mogły podpisać od 2.04.2018 r. umowę w sprawie realizacji zadania w której określono zasady udzielenia dotacji. Umowę będzie można podpisać w pok.111. Wzór umowy > zobacz
24.11.2017 - Na prośbę wykonawców ocen energetycznych udostępniamy wzór Ankiety korygującej wypełnianej w przypadku zgłoszenia reklamacyjnego związanego z wykonaniem oceny > zobacz
15.11.2017 r. – podpisano umowę dotacji na wymianę kotłów na pellet > zobacz
6.10.2017 r. - przesłano do Urzędu Marszałkowskiego niezbędne dokumenty do podpisania umowy dotacji w ramach działania 4.4.2 (pellet)
12.09.2017 r. - Marszałek Województwa dokonał wyboru projektów do dofinansowania w zakresie działania 4.4.2 (pellet) Wniosek Powiatu Suskiego został wybrany do dofinansowania. Oczekujemy na podpisanie umowy z Marszałkiem Województwa
- Uchwała > zobacz
- Lista projektów wybranych do dofinansowania (str.2. poz 12. – Powiat Suski) > zobacz
5.09.2017 r. - Marszałek Województwa podniósł wartość dotacji do wymiany kotłów > zobacz
10.08.2017 r. – Zachęcamy do zapoznania się z wskazówkami dotyczącymi sposobu wykonania ocen energetycznych oraz sposobu składania ewentualnych reklamacji > zobacz
27.07.2017 r. – Audytorzy rozpoczynają wizyty w domach w których mają być wykonane oceny energetyczne. Audytorzy umawiają się telefonicznie przed planowaną datą wizyty. Poniżej przedstawiamy :
a) wykaz Audytorów > zobacz
b) wzór ankiety wypełnianej przez Audytora podczas audytu nieruchomości > zobacz
c) przykładowy audyt > zobacz
25.05.2017 r. – prezentacja dotycząca kotłów przedstawiona na spotkaniach z Mieszkańcami w dniu 22.05.2017 i 24.05.2017 r. >zobacz
23.05.2017 r. - zaktualizowana lista audytorów, informacje dotyczące oceny energetycznej > zobacz
16.05.2017 r. – zobacz kotły spełniające wymogi ekoprojektu ( do zakupu tego typu kotły może zostać przyznana dotacja) > zobacz
14.05.2017 r. - Spotkania z osobami wstępnie zakwalifikowanymi do wymiany starego pieca, Audytorami > zobacz
14.05.2017 r. – lista nieruchomości wstępnie zakwalifikowanych do wymiany starego pieca na pellet > zobacz
4.05.2017 r. - przedstawiamy wykaz Audytorów którzy przeprowadzą bezpłatne audyty energetyczne jak i dokumenty związane z audytem
a) wykaz audytorów > zobacz
b) wzór ankiety wypełnianej przez Audytora podczas audytu nieruchomości > zobacz
c) przykładowy audyt > zobacz
2.05.2017 r. - osoby zakwalifikowane do udziału w projekcie otrzymają do połowy maja pisemną informację dotyczącą zasad udziału w projekcie. W czerwcu planowane są 3-4 spotkania informacyjne . Miejsce i termin zostaną wskazane w korespondencji. W miesiącu lipcu planowane jest przeprowadzenie bezpłatnego audytu wykonanego na koszt Marszałka Województwa podczas którego sprawdzany będzie standard energetyczny budynku (ocieplenie). W audycie energetycznym mogą zostać określone obowiązki jakie należy wykonać przed montażem kotłów. Kotły zakupowane będą samodzielnie przez Mieszkańców i dofinansowane w wysokości 300 zł do każdego kW mocy pieca jednak nie więcej niż 8000 zł. Dofinansowanie wypłacane będzie na podstawie umowy zawartej z Powiatem.
27.05.2017 - odbyło się spotkanie z Wójtami/ Burmistrzami dotyczące realizacji wniosku > zobacz
9.02.2017 - złożono w Urzędzie Marszałkowskim wnioski w sprawie wymiany nisko sprawnych kotłów na wysokosprawne kotły : 200 kotłów na biomase.
25.01.2017 – nie jest zanany dokładny termin uruchomienia środków finansowych na realizację zadań związanych z wymianą kotłów. Obecna perspektywa finansowa funduszy to lata 2015 -2020, czyli wydatkowanie środków musi nastąpić w wymienionym okresie. Uruchomienie środków nastąpi po zakończeniu oceny wniosków i podpisaniu umowy oraz pozytywnej ocenie dokonanej przez audytorów energetycznych. Koszty audytu nie obciążają mieszkańców. Pozytywna ocena audytorów związana ściśle wykonaniem ocieplenia budynku w chwili obecnej lub deklaracją jego wykonania w zakreślonym w audycie czasie.
24. 01.2017 - Planowany termin złożenia ostatecznego wniosku dotyczącego wymiany kotłów na ekogroszek i pellet do Marszałka Województwa to 10.02.2017. Planowany termin oceny wniosków przez Marszałka – czerwiec 2017 . Wniosek opracowywane są w oparciu o ankiety złożone w terminie do 30.06.2016 r. Wykazy ankiet zostały przekazane do weryfikacji przez Gminy.
23.01.2017 – Przygotowujemy ostateczny wniosek w ramach Małopolskiego Programu Operacyjnego na wymianę około 600 kotłów na ekogroszek i 200 kotłów na pelet. Wnioski przygotowywane są w oparciu o złożone ankiety
18.01.2017 – odbyło się się spotkanie z Wójtami, Burmistrzami podczas którego omówiono sposób przygotowania wniosku dotyczące kotłów na ekogroszek do Małopolskiego Programu Operacyjnego.
4.01.2017 - Wykonawca wykonał Programy Funkcjonalno Użytkowe : kotły, pompy ciepła, fotowoltaika, solary. Oceniamy przełożone materiały. Program Funkcjonalno Użytkowy jest elementem nie zbędnym do przeprowadzenia postępowania przetargowego na zakup urządzeń po zapewnieniu finansowania zadania, co uzależnione jest od terminu ogłoszenia naborów przez fundusze
3.01.2017 – zlecono przygotowanie analizy ekonomiczno finansowej dla działań związanych z wymianą nisko sprawnych kotłów na kotły na ekogroszek, pelet. Koszt przygotowania dokumentów 11 800 zł
24.12.2016 -Marszałek Województwa zakończył ocenę wniosków wstępnych w ramach działania 4.4.2. – wymiana kotłów nisko sprawnych na kotły wysoko sprawne na pellet > zobacz
19.10.2016 - Forum subregionalne zdecydowało, środki finansowe na realizację zadania w ramach 4.4.3. – wymiana kotłów nisko sprawnych na kotły wysoko sprawne na ekogroszek zostaną rozdzielone według kryterium ludnościowego w obrębie każdego powiatu wchodzącego w skład subregionu podhalańskiego. W związku z tym należy przygotować , zmodyfikować wnioski z terenu powiatów dostosowując je do przyjętych kryteriów
28.09.2016 - Marszałek Województwa przeprowadził ocenę formalną wniosków wstępnych w ramach działania 4.4.2. – wymiana kotłów nisko sprawnych na kotły wysoko sprawne na pellet. Złożono 97 wstępnych wniosków. Wniosek Powiatu Suskiego został oceniony pozytywnie. > zobacz
1.07.2016 - przekazano ankiety Wykonawcy Programów Funkcjonalno Użytkowych (kotły, fotowoltaika, kolektory słoneczne, pompy ciepła) niezbędnych do przeprowadzenia postępowań przetargowych w przypadku gdy uzyskamy dofinansowanie zadań z funduszy. Koszt 39 040 zł
30.06.2016 – zakończono przyjmowanie ankiet